søndag 1. september 2019

1. September- Sildemåke

Etter ett flott foredrag, for oss glade amatører, om stormåker av Klaus Malling Olsen, bar det ut dagen der på for å sette ny visdom ut i praksis.
Det skulle ikke gå lange tiden før en lyshodet ung måke vekket min oppmerksomhet på Nordhasselsanden.
Med min mer eller mindre fraværende selvtillit hva stormåker angår, tenkte jeg ganske umiddelbart at det sikket bare er ei litt lys og rar sildemåke..., men den var da unektelig lik, vel og merke etter mitt skjønn, ei ung gulbeinmåke og jeg klarte ikke å la den ligge. 
Fikk ut på dagen sendt noen bilder til Inge Flesjå, og hans umiddelbare reaksjon virket positiv med hensyn til gulbein, men han ville gjerne at Stein Engebretsen også tok en titt. Senere på kvelden ringte Inge opp igjen og de hadde kommet frem til at det var ei lys og noe avvikende sildemåke.
Hadde jo vært ekstra stas med ei gulbeinmåke, men var egentlig ganske fornøyd likevel, det var jo tross alt ei spennende og avvikende fugl, som jeg sånn sett var inne på sporet av.

Sildemåke Larus fuscus ssp? 1k, Nordhasselsanden

Sildemåke Larus fuscus ssp? 1k, Nordhasselsanden

Sildemåke Larus fuscus ssp? 1k, Nordhasselsanden

Sildemåke Larus fuscus ssp? 1k, Nordhasselsanden

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar