onsdag 31. desember 2014

31. Desember- Godt nytt år

Sjå det ja, da var det herrens år 2014 kom til veis ende og ett nytt år står nå klart på den andre siden, med 365 nye blanke ark, som forhåpentligvis skal fylles med mange flotte opplevelser.

2014 har vært et litt labert år på fuglefronten, spesielt fra min side, men syns også det har vært en litt halv lunken satsing generelt, blant fuglefolket her i sør. I hvert fall i de områdene jeg ferdes mye, snakker da om Lista og Lindesnes traktene.
Når jeg så vidt klarte å karre meg inn på første siden av Krysseligaen 2014artsobservasjoner.no/fugler/ da vet man at kikkerten har samlet litt støv.

Ser jo ellers at det er litt inn å lage slike topphøydepunkt lister, ornitologiske sådan, så her har jeg snekret sammen en jeg også for 2014.

  • Norges X: Spottesanger, Jomfrutrane, STEPPEMÅKE og RØDØYEVIREO
  • WP X: Slangeørn, Alpeseiler, og Balkanmeis(alle i Kroatia)
  • Vest-Agder X: Spottesanger og Nattergal
  • Farsund X: Spottesanger
  • Lindesnes X: Nattergal, Trostesanger og Steppehauk
  • Edel X: Nattergal på Njerve, Lindesnes,VA og Egretthegre på Bulandet, Askvoll, SF
  • Fugletur: Årets tur til Værlandet og Bulandet med Leif Bjørn Lunde, som startet med en heisatur i vestre Rogaland etter rødøyevireoen, og endte med godbiter som rødstrupesanger og egretthegre på Bulandet.
Svartstrupe Saxicola torqatus. Årets siste fuglebilde, denne
holder til i Vågsvollviga ved Lista fyr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar