lørdag 19. mai 2012

19. mai- Bieter

Etter å ha syklet en runde rundt på Lista, innvilget jeg meg en cowboystrekk på terrassen. Så etterhvert, sånn i halvørska, la jeg merke til en "tropisk" lyd og innerst inne tenkte jeg bieter, men det endte med at jeg duppet av igjen. Da det var gått en god halv time, tre kvarter, spratt jeg opp av stolen, der var den lyden igjen og det hørtes ut som om det var flere. Fant frem kikkert og fotoaparat og listet meg etter lyden. Og sannelig, der satt det to Bietere på linja og klunket med sin "tropiske" lyd.
En håndfull skuelystne kom og fikk dem med seg. Hørte dem sist i åtte, halv ni tiden nå i kveld. Satt ellers en gulsanger og sang bakom huset.

Bieter Merops apiaster, ganske friske i fargene
disse rabagastene.
Bieter Merops apiaster, her med ei lekker humle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar