fredag 11. mai 2012

11. mai- Svartglente

Jeg og min kjære fru var på vei til Farsund for å "handle"/ se etter praktærfuglen som var sett i havnebassenget tidligere på dagen. Da vi var kommet til Duetjønn ved Bilandsfeltet, oppdaget jeg en tålig stor fugl med en litt mistenkelig flukt, som kom over granskogen. Fikk vrengt bilen inn på nærmeste busslomme, dette måtte være glente av en eller annen slag, tenkte jeg høyt. Var fort ute av bilen og fikk fyrt av noen bilder, med ganske tilfeldig innstilling på kameraet. Kunne så konkludere med at det var ei Svartglente, som i ettertid viser seg å være den samme som Vegard oppdaget tidligere i uken(7. mai), men som ikke er sett i mellomtiden.
Under seansen la jeg merke til en ungdom, som satt og ventet på bussen like ved siden av meg, men det ble tydligvis for sterk kost for ham, det endte med at han ruslet sin vei.
Vi så ikke noe til praktærfuglen, men hadde en flokk med 14 boltit på Kviljo.

Svartglente Milvus migrans, 2k+
Svartglente Milvus migrans, 2k+

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar