søndag 20. desember 2015

17. november- Mongolpiplerke og Brunsanger

Til min store frustrasjon fant Klaus ei mongolpiplerke, ved Kjerkevågen i Spangereid, søndag ettermiddag, og jeg hadde jo selvfølgelig lagt fra meg mobilen, slik at jeg ikke hadde fått med meg hva som hadde skjedd. Og som vi alle vet er jo ikke dette den lyseste tiden av året, så jeg måtte bare innfinne meg med at det løpet var kjørt.
Mandagen gikk og det var "heldigvis", siden jeg for tiden jobber langt opp sjå dalen i Snartemo, ingen oppdateringer på mongolen. Men så, en regnfull tirsdag ettermiddag måtte det jo tikke inn ei melding fra Kjerkevågen. Nå var det Gunnar som var rundt og nå var det jo ikke bare mongolpiplerka som stakk i siden, men tror du sannelig ikke han hadde en brunanger også, som hoppet rundt like i nærheten av piplerka.
To nye mega gode arter for Lindesnes kommune på samme fatet! Jeg godsnakket med kollegaen min og siden det var slik et trasig vær, ble vi enige om å ta en litt kortere dag, heldige meg!
Vel fremme var jo ikke akkurat været blitt noe bedre, men piplerka klarte ikke å gjemme seg lenge før den fløy frem med fin lyd.
Brunsangeren var derimot en litt mere sky sak, men fikk se den ved noen korte anledninger før det ble for mørkt.

Mongolpiplerke Anthus godlewskii
Mongolpiplerke Anthus godlewskii
Mongolpiplerke Anthus godlewskii


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar