lørdag 17. desember 2011

Lindesnes tur

17. desember

Lindesnes fyr
Tok turen til gamle trakter og startet som vanlig på Lindesnes fyr for litt sjøfugl skåding. Ikke allverdens med fugl, men det gikk litt alkekonge. Hadde ellers 2 måltrost, 1 jernspurv og 1 fjellvåk rundt fyr området.
"Bofet"(skåde fugl fra bil/ bof= bil ornitologisk forening) meg innover Lindesnes halvøya og da jeg kom til Vågepytten satt det ei Spurveugle i et grantre langs veien. Var ellers innom diverse små plasser , uten det store å melde.
Avsluttet i Kjerkevågen hvor jeg fikk meg et nytt Lindesnes kryss, nemlig ei kortnebbgås. Kan ellers nevne 8 horndykkere og 2 teist. På vei hjem var jeg blandt annet innom Kvaviksanden hvor det var 4 horndykkere.
Det var forøvrig en fin dag med noe sol, lite vind og temperatur i fra -2*C til 2,5*C. Med andre ord ganske mildt og fint, tatt årstiden i betraktning.



Måltrost nr.1
Måltrost nr. 2
Spurveugle
Krykkje
Kortnebbgås




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar