torsdag 28. april 2011

28. April

Fint vær og jeg startet dagen på fyret, hvor det var rolig fugle messig. Gikk noen få Smålom NV og et Snadderand par holdt til i Vågsvollvoien.
Tok så turen til Nordberg for å se etter rovfugl, men det ble dårlig fangst, 3 Musvåk og en Vandrefalk var det hele, ellers var Sidensvansen på plass i dag også.
På vei ned av toppen gikk jeg rett i kloa på NRK, som gjorde opptak under ett foredrag/ møte som ble holdt på Norberg, angående fugleturisme. Og der kom jeg og ante fred og ingen fare, så plutselig var jeg ett intervju objekt, og måtte svare spontant på en hel haug av spørsmål, angående dette fugleturisme greia, som jeg egentlig ikke har satt meg veldig inn i og personlig ikke er så fryktelig mye for. Men prøvde å ikke virke negativ. De som driver med det har tydelig veldig troa, og det må de få lov til å ha.

Amursvale
Rett etter mitt lille intervju ringte Gunnar, de hadde ei Amursvale på fyret. Jeg heiv meg rundt og den var fortsatt på plass da jeg ankom åstedet.
Det trakk også over 2 Svarthalespover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar